fredag 11 november 2011

Lydnad och soffan

Förra helgen åkte Skoja och jag till Harg och spårade tillsammans med Eva, Thomas och Katta + alla hundar så klart :). Spåret gick bra med tanke på att det var det första personspåret sedan tidig vår. Jag hade lagt spår till Evas Pyzzla som spårar enormt bra. (Det var Pyzzlas 99:e spår i år.) Jag hade lagt spetsvinkel och en apport i en annan vinkel. Där jag trodde mig gått visade hon på att jag minsann mindes helt fel ;). Hon gick över den första apporten som låg 10 m efter spårstarten annars tog hon alla andra.

Efter spåren och en god fikapaus åkte vi vidare till Östhammars Bk. Jag tränade på svängar, sättanden och ställande. Skoja var helt på spåret och gjorde det mesta finfint. Fick lite tips med mig hem som vi har tagit vid i veckan.

Följde med Eva och Thomas hem sen och fick en supergod middag. Tog en prommis med hundarna och sen kikade vi på filmen från SM där Thomas och Baxa i år kom på 2:a plats! Superkul att se! Det finns en lite best of-fil på youtube för den som vill få ett smakprov!

Veckan har tyvärr mest gått i arbetets tecken och Skoja har fått leka soffpotatis. Dock går det ju inte att låta bli att göra något litet mellan all aktivitet men det är ju ingen kvalitetsträning direkt...

Trevlig helg!

Inga kommentarer: