torsdag 24 mars 2011

Blåsväder...

..ute alltså, Skoja och jag håller oss på mattan och har inte försatt oss i ngt blåsväder ;).

Tiden rusar på och vi har i morgon bott i tre veckor i huset redan. Jag börjar finna på bra promenadvägar i skogen och närheten till stan är grym, det är ingen större skillnad att åka härifrån på morgonen, skiljer ca 10 minuter i resväg.

Skoja har ju turen att få vara med på mitt nya jobb så hon har det varm och gott på dagarna. Jag slutar senare nu än tidigare och det märks på vad som hinna med på kvällen, tur att det blir ljusare snabbt nu. Sedan snön försvunnit har vi börjar cykla i alla fall så vi får röra lite mer på oss, annars är det mest apporteringsträning och fotgåendet som tragglas.

I går morse gick vi på ett rådjur och Skoja stannade spontant på stigen, hon var lös skall sägas, hon är ju grym tösen. Jag var inte med i matschen då jag gick och parerade för inbanan på stigen så hon skötte sig helt själv. Jag håller tummar och tår för att detta skall hålla i sig. Hade detta varit Zting i samma ålder hade han försvunnit som en avlöning!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: