tisdag 8 februari 2011

Träning Kungsör m.m.

I dag styrde vi bilen mot Kungsör och inomhushallen. Vi träffade Philippa där kl 10 och hade en timme tillgodo. Likt förra gången vi var där låste sig Skoja ganska mkt på Philippa men vi fick till några bra sträckor i fria följet o jag körde lite fjärr, sitt o ligg. Jag fick med mig flera bra råd för den fortsatta träningen, jag gör saker som jag inte reflekterade över själv, som vanligt alltså när man tragglar mkt på egen hand...

Vi åkte sedan hem till Philippa, åt lite och tog vi en promenad i solskenet, så underbart! Skoja är så duktig på promenaderna, i dag fick hon springa större än jag tillåter hemma i stan men trots detta så var hon kontaktbar :).

Fick ju lite tid att klappa o mysa med valparna oxå. De är bedårande, faktiskt de första Vorstehvalpar jag träffar någonsin. Särskilt en av killarna gjorde intryck, gick o viftade på svansen hela tiden o såg så extra hejjig ut.

Efter en fika styrde jag tillbaka mot Västerås och hälsade på Emma. Jag har inte träffat Era sedan hon var här på kollo, hon har blivit stor tjej nu. Xa har blivit en dam men med leksinnet kvar precis som vanligt.

Nu ligger Skoja helt utslagen på sängen och jag gör snart detsamma!

Inga kommentarer: