torsdag 20 januari 2011

Barmark på sina håll...gillas

Gångvägarna här i stan är fria från snö och is nu så vi har faktiskt kunna cykla lite igen, tjohoo! Snart går det säkert att lägga spår igen oxå, det ser jag fram mot.

För en vecka sedan var jag till Gimo o hälsade på Eva. Vi körde lydnad på Östhammars Bk o dessutom uppletande. Jag är helt förundrad över Skojas förmåga att hålla ihop koncentrationen med ny plats och till viss del även nya människor. Hon jobbade superfint! Uppletandet var det länge sedan vi testade så det blev en valpövning för henne o det enda som finns att fundera över med det är att det finns en viss mån av "ägande" när hon hämtar saker, det är precis detsamma är jag belönar med leksaker i lydnaden. Hon kommer alltid om jag säger till men jag hoppas att hon snart släpper det där o kommer utan att jag behöver kommendera henne, jag tränar mkt på det nu. Tror det är viktigt för apporteringen framöver om ine annat!?

Nu har nedräkningen inför flytten till huset börjat på riktigt. I går träffade jag en målare i huset som kommer att lämna offert på en del arbete, hoppas att det hamnar inom ramarna för vad vi vill. Tankarna börjar snurra på nu, vad skall stå vart, undra vad som kommer upp i trädgården i vår/sommar. Var skall hundgården byggas...oj oj oj. Det blir nog ingen semester i år ;).

Inga kommentarer: