torsdag 21 oktober 2010

Tidö och spår

Just ja, kom precis på att jag glömt att skriva om förra helgens träning vid Tidö slott då vi träffade Philippa och Skojas syskon med förare.

Kort kan sägas att vi är galet nöjda med dagen, vi trodde hon skulle springa benen av sig men nej, hon sökte fint och fick fågel på alla släpp. (Dock ngn uppflugen av bara farten ;)) Sista släppet ledde till en fasan vilken hon skötte superfint. Kenny körde Skoja på de flesta släppen och gjorde det mkt bra för att aldrig fört hund tidigare, säger jag som inte själv har erfarenheten...men hon lyssnade ju och det känns som det vi måste eftersträva just nu.

Klicka här för att se lite bilder http://jaktbilder.zting.net/#home

I dag lade jag ytterligare ett personspår på allmänningen utanför oss. Några godishögar o boll på slutet. Spårsäkerheten är enorm, jag som tidigare kört IPO-spår gillar ju att hunden spårar "i spåret", dumförklara mig gärna men jag står för det ;), och Skoja är en naturbegåvning. Hon stannade fint vid alla godisar utan hjälp men bollen markerade hon endast, fick locka henne till att ta den.

Tjolahopp, är så glad över denna lilla hund :)

3 kommentarer:

Emma sa...

Men hur vet man vem av dem alla bruna som är Skoja???
Alla ser ju likadana ut ;)

Hundliv sa...

Ja, precis som alla Mallar som är ljusbruna ;)
Ligger efter med bildtexterna, de kommer!

Rosanna Lövmark sa...

Heeej!!Var jätte kul att ses på Tidö, så kul att se Skoja och att hon blivit så duktig!!

Kul att jag hittade hit, var länge sedan jag kollade min gästbok, haha=)