söndag 29 augusti 2010

Hundvakt

Då är augusti snart slut och SM har gått av stapeln och ripjakten börjat.

SM stod jag över i år, känns trist men det är galet mkt på jobbet nu så det är lite skönt att vara hemma oxå och bara ta det som det kommer.

Ripjakten är en given aktivitet för våra vänner Ingela och Uffe och då brukar lilla Elsa få stanna hemma. Elsa är lugn och kräver inte så mkt, fast jag tror att hon saknar Riva en del för det blir inte mycket busande här.

Vi har tränat lite lydnad och i dag lade jag två bebisspår till henne. Hon är ju van att spåra rådjur men personspår var inte lika intressant. På sista spåret verkade hon förstå att det går att spåra efter en människa så jag går snart ut och lägger några till, jag saknar det så mkt så det är roligt att få greja lite :)

Trevlig söndag!

1 kommentar:

Uffe sa...

Vilken ovanligt söt border, tror hon brås på husse lite grann !