måndag 21 april 2008

Mer hund i veckan som varit!


I onsdags följde jag med Mia på jobbet till Södertälje när hon skulle köra skydd med Puma. Det skulle vara BH-prov på klubben i helgen som var så det blev mkt lydnadsträning att kika på, jag som behöver fota lydnadsbilder på andra raser än mallar ;O) tyckte förståss att det var kul!


Tyvärr blev det mörkt innan Mia körde skyddet så jag fick inga fina bilder på Puma men det kanske blir fler tillfällen, hon är ju en duktig hund så där naturligt så kanske tar Mia sig i kragen i framtiden och kör henne i IPO´t! Därför hon tränar nu är för att göra ett test i helgen som kallas ZTP, något tyskt mentaltest vad jag förstår.


Zting kom hem i fredags o bodde här över helgen, jag kanstade mig ut diretk på fredagkvällen o la ett spår och i lördags fick han miljöträning på Kennys jobb. Han jobbar på värmeverket i stan och i anläggningen är det gallerdurk o typ 6 våningar högt, varmt och det dånar mkt. K hade lagt ut några föremål som Z fick leta upp, han gör sitt jobb men är inte oberörd, så fort han hittade det sista hade han brått tillbaka till "vanligt" underlag. Vi har tränat där en del förr när jag höll på med bevakningen men han har bara blivit sämre o sämre med åren i jobbig miljö.


I går tuggade han sönder grannflickans fotboll och gassade sig i solen så det var lite nedtrappning tillbaka till pensionärslivet ;O).


Tjing!

Inga kommentarer: