onsdag 18 juli 2007

Oplanerad sökträning

I går när jag jobbade kom Eva in på jobbet o undrade om jag kunde hänga med ut till Gimo o träna sök i dag. Ringde mamma o kolla om hon kunde ta J hela dagen i stället för em som var planerat och det gick vägen. Tack mamma, hon ska ha J på em denna vecka då jag måste in o jobba några timmar per dag så min kollega får äta lunch och rasta hundarna.

I morse var det fullt ös från jag gick upp, frukost till J o mig, kasta mig i bilen o hämta Zting som är på kollo o sen vidare till Gimo. Åkte sen därifrån till jobbet ojobbade 3 timmar för att sen åka o hämta Kenny på jobbet, lämna honom hemma
, åka till kollot med Z, handla o sen hem...pust, här går det inte att ligga på latsidan inte!

Till söket då, det gick så där faktiskt. Det är väldigt blåsigt i dag o Z fick figge 1, Mona, i näsan redan när vi kom till stigen så han cirklade sig ut, ok o ett ok påvis.

Figge 2, Annie, var ny för honom, han gick fram, nosade o vände utan rulle???, ngt nytt för mig att fundera på, dags att hitta nya figgar kanske! Annie lockade på honom o visade på rullen varvid han tog den o kom in, påviset var sen bättre än nr 1.

3:e skicket låg Mona på typ mage med benen under sig, Z kom nästan fram men blev osäker o morrade???, Mona sa hej Z o sen gick han fram o tog rulle o kom in. Ofokuserat påvis.

4:e skicket gick han ut o jag ger mig f-n på att han fick vilt i näsan, for runt i rutan som en senil gubbe o lyssnade inte alls!!!
Ropade in o fick ljud från figgen o då var det rakt ut o resten var bra.

Nu har vi inte kört så mkt sök på senare tid så sämre fokus o dålig kondition kan jag ta men de andra sakerna som hände i dag tror jag att jag måste fundera på o motverka vid kommande träningar, kan nog bli en grej tyvärr.

Tjing!

Inga kommentarer: